№п/п
|
Зміст навчального матеріалу
| |||
1
|
1
|
Фізика як навчальний
предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у
фізичному кабінеті.
|
||
2
|
1
|
Фізика як фундаментальна
наука про природу. Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях.
Зв’язок фізики з іншими науками.
|
||
3
|
2
|
Речовина і поле. Основні
положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Молекули. Атоми.
Початкові відомості про
будову атома. Електрони. Йони.
|
||
4
|
3
|
Фізичні тіла й фізичні явища. Властивості тіл. Фізичні величини. Вимірювання. Засоби вимірювання. Точність
вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин.
|
||
5
|
4
|
Лабораторна
роботи № 1
„ Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення
ціни поділки шкали приладу ”
|
||
6
|
5
|
Історичний характер фізичного знання. Внесок українських учених у
розвиток і становлення фізики.
|
||
7
|
6
|
Лабораторна
роботи № 2
„Вимірювання об’єму твердих тіл, рідини і
сипких матеріалів ”.
|
||
8
|
7
|
Лабораторна
роботи № 3
„Вимірювання розмірів
малих тіл різними способами ”
|
||
9
|
1
|
1.
Видатні вчені – фізики.
2.
Фізика в побуті, техніці, виробництві.
3.
Спостереження фізичних явищ
довкілля.
Дифузія в побуті. |
||
10
|
1
|
Механічний рух. Відносність руху.
|
||
11
|
2
|
Тіло відліку. Система відліку.
|
||
12
|
3
|
Матеріальна точка. Траєкторія.
|
||
13
|
4
|
Шлях. Переміщення.
|
||
14
|
5
|
Прямолінійний рівномірний рух.
|
||
15
|
6
|
Швидкість руху.
|
||
16
|
7
|
Графіки руху.
|
||
17
|
8
|
Прямолінійний нерівномірний рух.
|
||
18
|
9
|
Середня швидкість нерівномірного руху.
|
||
19
|
10
|
Рівномірний рух
матеріальної точки по колу.
|
||
20
|
11
|
Період обертання.
|
||
21
|
12
|
Лабораторна
роботи № 4
„ Визначення
періоду обертання тіла.”
|
||
22
|
13
|
Коливальний рух.
|
||
23
|
14
|
Амплітуда коливань.
Період коливань. Маятники.
|
||
24
|
15
|
Лабораторна
роботи № 5
«Дослідження
коливань нитяного маятника»
|
||
25
|
16
|
Урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок учнів. |
||
26
|
17
|
Контрольна робота №
1
|
||
27
|
1
|
|||
28
|
1
|
Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла
|
||
29
|
2
|
Лабораторна
роботи № 6
«Вимірювання
маси тіл методом зважування».
|
||
30
|
3
|
Густина речовини.
|
||
31
|
4
|
Лабораторна
роботи № 7
«Визначення
густини речовини (твердих тіл і рідин)».
|
||
32
|
5
|
Взаємодія тіл. Сила.
|
||
33
|
6
|
Деформація. Сила пружності. Закон Гука.
Динамометр.
|
||
34
|
7
|
Лабораторна
роботи № 8
«Дослідження пружних властивостей тіл».
|
||
35
|
8
|
Додавання сил. Рівнодійна.
|
||
36
|
9
|
Графічне зображення сил.
|
||
37
|
10
|
Сила тяжіння.
|
||
38
|
11
|
Вага тіла. Невагомість.
|
||
39
|
12
|
Тертя. Сили тертя.
|
||
40
|
13
|
Коефіцієнт тертя ковзання.
|
||
41
|
14
|
Тертя в природі й техніці.
|
||
42
|
15
|
Лабораторна
роботи № 9
«Визначення коефіцієнта тертя ковзання».
|
||
43
|
16
|
Урок узагальнення та систематизації знань, умінь
та навичок учнів.
|
||
44
|
17
|
Контрольна робота № 2
|
||
45
|
18
|
Тиск твердих тіл на поверхню.
|
||
46
|
19
|
Сила тиску.
|
||
47
|
20
|
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля.
|
||
48
|
21
|
Сполучені посудини. Манометри.
|
||
49
|
22
|
Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного
тиску. Барометри.
|
||
50
|
23
|
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон
Архімеда.
|
||
51
|
24
|
Лабораторна
роботи №10
«З`ясування умов плавання тіла».
|
||
52
|
25
|
Урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок учнів. |
||
53
|
26
|
Контрольна робота № 3
|
||
54
|
1
|
|||
55
|
1
|
Механічна робота. Потужність.
|
||
56
|
2
|
Механічна енергія та її види.
|
||
57
|
3
|
Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його
практичне застосування.
|
||
58
|
4
|
Прості механізми. Момент сили. Важіль.
|
||
59
|
5
|
Умови рівноваги важеля.
|
||
60
|
6
|
Лабораторна
роботи №11
«Вивчення умови рівноваги важеля».
|
||
61
|
7
|
Коефіцієнт корисної дії механізмів.
|
||
62
|
8
|
Лабораторна
роботи №12
«Визначення ККД простого механізму»
|
||
63
|
9
|
Урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок учнів.
|
||
64
|
10
|
Контрольна робота № 4
|
||
65
|
11
|
Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів.
|
||
66
|
12
|
Прості механізми у побутових пристроях.
|
||
67
|
13
|
Біомеханіка людини.
|
||
68
|
14
|
Використання енергії природних джерел.
|
||
69
|
1
|
|||
70
|
1
|
Підсумковий урок
|
||
Державні вимоги до
рівня
загальноосвітньої
підготовки учнів
|
ВСТУП.
|
Учень/ учениця:
Знає й розуміє:
правила безпеки у фізичному кабінеті; розташування й
призначення основних зон шкільного фізичного кабінету та свого робочого
місця;
інструкції до приладів та установок.
Виявляє
ставлення й оцінює: необхідність вивчати фізику;
роль
шкільного кабінету в навчанні фізики.
|
ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА.ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ.
|
Учень/ учениця:
Знає й розуміє:
сутність етапів пізнавальної діяльності у фізичних
дослідженнях; характерні ознаки фізичних явищ і їхню відмінність від інших
явищ; основні види фізичних явищ, їхні приклади;
фізичні величини, їх символи, одиниці цих величин у
Міжнародній системі одиниць,
найпростіші засоби вимірювання та їх призначення;
основні положення молекулярно-кінетичного вчення про
будову речовини, розрізняє речовину й поле як фізичні види матерії, наводить
приклади речовини у твердому, рідкому й газоподібному стані.
Уміє:
записувати значення фізичної величини, використовуючи
стандартну форму числа й префікси для утворення кратних і частинних одиниць;
порівнювати значення фізичних величин; визначати ціну поділки засобу
вимірювання;
вимірювати час, лінійні розміри, площу
поверхні й об’єм твердих тіл, рідин і сипких матеріалів
найпростішими методами (рядів, мікрофотографій тощо);
оцінювати точність вимірювання
Виявляє
ставлення й оцінює:
історичний характер розвитку фізичного знання;
роль фізичного знання в різних
галузях людської діяльності;
значення міжнародної системи
одиниць;
достовірність одержаної
інформації, етичність її використання.
|
МЕХАНІЧНИЙ РУХ
|
Учень/ учениця:
Знає і розуміє:
сутність механічного руху, його види; поняття швидкості, періоду
обертання, переміщення, амплітуди коливань, періоду та частоти коливань;
одиниці часу, шляху,
швидкості, періоду обертання, періоду та
частоти коливань;
формули пройденого шляху, швидкості рівномірного
прямолінійного руху, середньої швидкості, періоду обертання;
ознаки відносності
руху.
Уміє:
розрізняти види
механічного руху за формою траєкторії та характером руху тіла;
визначати пройдений тілом шлях, швидкість руху, період
обертання, частоту коливань нитяного маятника; представляти результати вимірювання у вигляді таблиці й графіків; розв’язувати
задачі, застосовуючи формули швидкості прямолінійного
руху тіла, середньої швидкості, періоду обертання;
будувати графіки залежності швидкості руху тіла від
часу, пройденого шляху від часу для рівномірного прямолінійного руху; наводити приклади проявів механічного руху в
природі та техніці.
Виявляє ставлення й оцінює:
взаємозв'язок різних способів представлення
механічного руху; відмінність видів механічного руху; відносність та
універсальність механічного руху
|
ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА.
|
Учень/ учениця:
Знає й розуміє:
сутність взаємодії тіл,
явища інерції; поняття маси, густини речовини, сили та різних її видів,
деформації, тиску; одиниці
цих величин і способи їх вимірювання;
закони Гука, Паскаля,
Архімеда; формули сили тяжіння, ваги тіла, сили тертя ковзання, сили тиску,
виштовхувальної сили; умову плавання тіл;
причини виникнення
атмосферного тиску;
застосування сполучених
посудин; залежність атмосферного тиску від висоти;
способи зменшення і збільшення
сили тертя;
залежність сили пружності від
деформації;
залежність тиску на дно і стінки посудини від
висоти стовпчика й густини рідини.
Уміє:
застосовувати
набуті знання в процесі розв'язування фізичних задач та виконання
лабораторних робіт; графічно зображати
сили; користуватися динамометром, манометром, барометром, важільними
терезами;
Виявляє ставлення та оцінює: практичне значення застосування вивчених фізичних законів у природі
та техніці;
роль видатних учених у розвитку знань про механічний
рух і взаємодію тіл.
|
МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА
ЕНЕРГІЯ.
|
Учень/учениця:
Знає й розуміє:
поняття механічної
роботи, потужності, кінетичної і потенціальної енергії, моменту сили,
коефіцієнту корисної дії та їхні одиниці, сутність закону збереження механічної енергії, умови рівноваги важеля, принцип
дії простих механізмів;
формули
роботи, потужності, ККД простого механізму, кінетичної енергії, потенціальної
енергії тіла, піднятого над поверхнею Землі, моменту сили.
Уміє:
застосовувати
набуті знання в процесі розв'язування фізичних задач та виконання
лабораторних робіт;
вимірювати ККД простих механізмів; користуватися простими механізмами (важіль, нерухомий та
рухомий блоки, похила площина);
Виявляє ставлення й оцінює:
прояв закону збереження та перетворення механічної
енергії; ефективність використання простих механізмів.
|
затвердженою наказом Міністерства№ 664 від 26.06.2012 року з урахуванням
змін, затверджених наказом Міністерства № 585 від 29.05.2015 (http://iitzo.gov.ua/serednya-osvita-navchalni-prohramy/
Немає коментарів:
Дописати коментар