7 клас



  №п/п
Зміст навчального матеріалу
1
1
Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті.
2
1
Фізика як фундаментальна наука про природу. Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях. Зв’язок фізики з іншими науками.
3
2
Речовина і поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Молекули. Атоми.
Початкові відомості про будову атома. Електрони. Йони.
4
3
Фізичні тіла й фізичні явища. Властивості тіл. Фізичні величини. Вимірювання. Засоби вимірювання. Точність вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин.
5
4
Лабораторна роботи № 1
„ Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу ”
6
5
Історичний характер фізичного знання. Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики.
7
6
Лабораторна роботи № 2
„Вимірювання об’єму твердих тіл, рідини і сипких матеріалів ”.
8
7
 Лабораторна роботи № 3
Вимірювання розмірів малих тіл різними способами ”
9
1

1.    Видатні вчені – фізики.
2.    Фізика в побуті, техніці, виробництві.
3.    Спостереження фізичних явищ довкілля.
      Дифузія в побуті.
10
1
Механічний рух. Відносність руху.
11
2
Тіло відліку. Система відліку.
12
3
Матеріальна точка. Траєкторія.
13
4
Шлях. Переміщення.
14
5
Прямолінійний рівномірний рух.
15
6
Швидкість руху.
16
7
Графіки руху.
17
8
Прямолінійний нерівномірний рух.
18
9
Середня швидкість нерівномірного руху.
19
10
Рівномірний рух матеріальної точки по колу.
20
11
Період обертання.
21
12
Лабораторна роботи № 4
„ Визначення періоду обертання тіла.”
22
13
Коливальний рух.
23
14
Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники.
24
15
Лабораторна роботи № 5
«Дослідження коливань нитяного маятника»
25
16

Урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок учнів.

26
17
Контрольна робота № 1
27
1

28
1
Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла
29
2
Лабораторна роботи № 6
«Вимірювання маси тіл методом зважування».
30
3
Густина речовини.
31
4
Лабораторна роботи № 7
«Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин)».
32
5
Взаємодія тіл. Сила.
33
6
Деформація. Сила пружності. Закон Гука. Динамометр.
34
7
Лабораторна роботи № 8
«Дослідження пружних властивостей тіл».
35
8
Додавання сил. Рівнодійна.
36
9
Графічне зображення сил.
37
10
Сила тяжіння.
38
11
Вага тіла. Невагомість.
39
12
Тертя. Сили тертя.
40
13
Коефіцієнт тертя ковзання.
41
14
Тертя в природі й техніці.
42
15
Лабораторна роботи № 9
«Визначення коефіцієнта тертя ковзання».
43
16
Урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок учнів.
44
17
Контрольна робота № 2
45
18
Тиск твердих тіл на поверхню.
46
19
Сила тиску.
47
20
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля.
48
21
Сполучені посудини. Манометри.
49
22
Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри.
50
23
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда.
51
24
Лабораторна роботи №10
«З`ясування умов плавання тіла».
52
25

Урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок учнів.

53
26
Контрольна робота № 3
54
1

55
1
Механічна робота. Потужність.
56
2
Механічна енергія та її види.
57
3
Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування.
58
4
Прості механізми. Момент сили. Важіль.
59
5
Умови рівноваги важеля.
60
6
Лабораторна роботи №11
«Вивчення умови рівноваги важеля».
61
7
Коефіцієнт корисної дії механізмів.
62
8
Лабораторна роботи №12
«Визначення ККД простого механізму»
63
9
Урок узагальнення та систематизації знань, умінь та  навичок учнів.
64
10
Контрольна робота № 4
65
11
Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів.
66
12
Прості механізми у побутових пристроях.
67
13
Біомеханіка людини.
68
14
Використання енергії природних джерел.
69
1

70
1
Підсумковий урок





Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
ВСТУП.
Учень/ учениця:
Знає й розуміє:
правила безпеки у фізичному кабінеті; розташування й призначення основних зон шкільного фізичного кабінету та свого робочого місця;
інструкції до приладів та установок.
Виявляє ставлення й оцінює: необхідність вивчати фізику;
роль шкільного кабінету в навчанні фізики.
ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА.ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ.
Учень/ учениця:
Знає й розуміє:
сутність етапів пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях; характерні ознаки фізичних явищ і їхню відмінність від інших явищ; основні види фізичних явищ, їхні приклади;
фізичні величини, їх символи, одиниці цих величин у Міжнародній системі одиниць,
найпростіші засоби вимірювання та їх призначення;
основні положення молекулярно-кінетичного вчення про будову речовини, розрізняє речовину й поле як фізичні види матерії, наводить приклади речовини у твердому, рідкому й газоподібному стані.
 Уміє:
записувати значення фізичної величини, використовуючи стандартну форму числа й префікси для утворення кратних і частинних одиниць; порівнювати значення фізичних величин; визначати ціну поділки засобу вимірювання;
вимірювати час, лінійні розміри, площу поверхні й об’єм твердих тіл, рідин і сипких матеріалів найпростішими методами (рядів, мікрофотографій тощо);
оцінювати точність вимірювання
Виявляє ставлення й оцінює:
історичний характер розвитку фізичного знання;
роль фізичного знання в різних галузях людської діяльності;
значення міжнародної системи одиниць;
достовірність одержаної інформації, етичність її використання.
МЕХАНІЧНИЙ РУХ  
Учень/ учениця:
Знає і розуміє:
сутність механічного руху, його види; поняття швидкості, періоду обертання, переміщення, амплітуди коливань, періоду та частоти коливань;
одиниці часу, шляху, швидкості, періоду обертання, періоду та частоти коливань;
формули пройденого шляху, швидкості рівномірного прямолінійного руху, середньої швидкості, періоду обертання;
ознаки відносності руху.
Уміє:
розрізняти види механічного руху за формою траєкторії та характером руху тіла;
визначати пройдений тілом шлях, швидкість руху, період обертання, частоту коливань нитяного маятника; представляти результати вимірювання у вигляді таблиці й графіків; розв’язувати задачі, застосовуючи формули швидкості прямолінійного руху тіла, середньої швидкості, періоду обертання;
будувати графіки залежності швидкості руху тіла від часу, пройденого шляху від часу для рівномірного прямолінійного руху; наводити приклади проявів механічного руху в природі та техніці.
Виявляє ставлення й оцінює:
взаємозв'язок різних способів представлення механічного руху; відмінність видів механічного руху;  відносність та універсальність механічного руху
ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА.
Учень/ учениця:
Знає й розуміє:
сутність взаємодії тіл, явища інерції; поняття маси, густини речовини, сили та різних її видів,  деформації, тиску; одиниці цих величин і способи їх вимірювання;
закони Гука, Паскаля, Архімеда; формули сили тяжіння, ваги тіла, сили тертя ковзання, сили тиску, виштовхувальної сили; умову плавання тіл;
причини виникнення атмосферного тиску;
застосування сполучених посудин; залежність атмосферного тиску від висоти;
способи зменшення і збільшення сили тертя;
залежність сили пружності від деформації;
залежність тиску на дно і стінки посудини від висоти стовпчика й густини рідини.
Уміє:
застосовувати набуті знання в процесі розв'язування фізичних задач та виконання лабораторних робіт; графічно  зображати сили; користуватися динамометром, манометром, барометром, важільними терезами;
Виявляє ставлення та оцінює: практичне значення застосування вивчених фізичних законів у природі та техніці;
роль видатних учених у розвитку знань про механічний рух і взаємодію тіл.
МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ.     
Учень/учениця:
Знає й розуміє:
поняття механічної роботи, потужності, кінетичної і потенціальної енергії, моменту сили, коефіцієнту корисної дії та їхні одиниці, сутність закону збереження механічної енергії, умови рівноваги важеля, принцип дії простих механізмів;
формули роботи, потужності, ККД простого механізму, кінетичної енергії, потенціальної енергії тіла, піднятого над поверхнею Землі, моменту сили.
Уміє:
застосовувати набуті знання в процесі розв'язування фізичних задач та виконання лабораторних робіт;
вимірювати ККД простих механізмів; користуватися простими механізмами (важіль, нерухомий та рухомий блоки, похила площина);
Виявляє ставлення й оцінює:
прояв закону збереження та перетворення механічної енергії; ефективність використання простих механізмів.

затвердженою наказом Міністерства№ 664 від 26.06.2012 року з урахуванням змін, затверджених наказом Міністерства № 585 від 29.05.2015 (http://iitzo.gov.ua/serednya-osvita-navchalni-prohramy/

Немає коментарів:

Дописати коментар